Παρασκευή 28 Απριλίου 2017

Γήπεδο στα Νέα Φιλαδέλφεια ._

Πως είδε η μια συμπολίτισσα και αναγνώστρια μας τα χτεσινά επεισόδια μαζί με εύλογες απορίες , σκέψεις και διαπιστώσεις  
Χθες το βράδυ, ανησυχώντας και προσπαθώντας να διεκδικήσω νόμιμα και ειρηνικά το δικαίωμα μου να εκφράζω την άποψη μου ως πολίτης για τα θέματα της Πόλης μου (γιατί αρνούμαι να είμαι μόνο ενας κουμπαράς που πληρώνει, επιμένω να βλέπω και την ανταπόδοση, διαφορετικά να το κλείσουμε το μαγαζί), παρατηρούσα επι ωρα έναν συνάνθρωπο μας, φερόμενο ως οπαδό της ΑΕΚ.
Τον έβλεπα για τουλάχιστον δέκατη φορά στην Νεα Φιλαδέλφεια να ωρύεται, να απειλεί
, να τραμπουκίζει, να προκαλεί και -τέλος- να βιαιοπραγεί. Στο παρελθόν φαινόταν να βρίσκεται υπο την επήρεια σκληρών ναρκωτικών η και να παθαίνει ψυχωσικό επεισόδιο. Χθες νομίζω οτι κουβαλούσε μόνο την τρελλα του. Αυτή η λύσσα, στον δικό μου κόσμο, δεν μπορεί αλλιώς να εξηγηθεί. Ψυχοπάθεια η και χρήση επικίνδυνων ουσιών. Αυτος ο σχετικά νέος συνάνθρωπος μου προκαλεί φόβο, γιατί βλέπω οτι ανα πασα στιγμή είναι έτοιμος να εκραγεί και η να πάθει έμφραγμα η και να χτυπήσει άσχημα κάποιον συμπολίτη μου. Μέσα στα διάφορα μαργαριτάρια που είπε χθες συγκράτησα κάτι λίγα: "είμαι Αλβανος, μεγαλωμένος εδώ, εχω δυο παιδιά και το όνειρο μου είναι να τα φέρω στο γήπεδο. Κάποτε επινα καφέ με κάποιους απο σας αλλά τώρα δεν μου μιλάτε. Είστε διανοούμενοι εσεις. Αριστεροί με δεξιές τσέπες. Γαμω τις περιουσίες σας. Παλιο Πασοκ."
Αυτος ο άνθρωπος -οπως ειδα με τα μάτια μου- έμεινε ως το τέλος εξω απο το Πνευματικό Κέντρο της Νεας Φιλαδέλφειας, περιμένοντας να βγουν οσοι ήταν μεσα για να παρακολουθήσουν τη πολιτική εκδήλωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, με σκοπό να τους επιτεθεί κατά την απομάκρυνση τους από την περιοχή, οπως και έκανε, σύμφωνα με τις πληροφορίες μου.
Και αναρωτιέμαι: οι αστυνομικοί γιατί δεν τον συλλαμβάνουν οσο διαρκούν αυτές οι καταστάσεις, ώστε να τον αποτρέψουν απο το να κάνει και να πάθει κακο; Γιατί αυτος ο συγκεκριμένος άνθρωπος πρωτοστατεί κάθε φορά στις επιθέσεις που δεχόμαστε οι κάτοικοι, όταν απλα και μόνο προσπαθούμε να στηρίξουμε προσπάθειες για δημιουργία διαλόγου σχετικά με το Άλσος, το γήπεδο και την ζωη στην Πολη;
Χθες το βράδυ, τρομοκρατημένη για αλλη μια φορά στην ήσυχη και ασφαλή -σύμφωνα με τα ΜΜΕ, την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση τόσο σε τοπικό οσο και σε εθνικο επίπεδο- Νεα Φιλαδέλφεια, λίγα μετρα από τα πατρογονικά μου, θυμήθηκα αυτά που μας λέγε η συγχωρεμένη από χρονια Υβετ Λεβη, που είχε το φροντιστήριο αγγλικών Μάθηση στην πλατεία Εξαρχείων, την εποχή της παντοκρατορίας Θαθανδρεου και Μποσινακη. Στο αποκορύφωμα τότε (1983-1987) τα επεισόδια στα Εξάρχεια. Οποτε υπήρχε ενα πολιτικο γεγονός που θα μπορούσε να δημιουργήσει αντίδραση στον κόσμο, τότε "συμπτωματικα" γινόντουσαν επεισόδια στα Εξάρχεια. Επίσκεψη Σουλτς στην Αθήνα; Υποτίμηση της δραχμής; Το φάρμακο για να διασπαστεί η προσοχή των πολιτών γνωστο και δοκιμασμένο. Οπως λοιπόν διαβεβαίωνε η Υβετ και οι ντόπιοι μαθητές της, οι υποκινητές των επεισοδίων ήταν πατά οι ίδιοι. Γινόντουσαν συλλήψεις φοιτητών που ερχόντουσαν ασθμαίνοντας οι γονείς από την επαρχία για να τους βγάλουν εξω, αλλά οι υποκινητές - διοργανωτές ήταν πάντα εκεί. Χωρίς κανείς να τους ενοχλεί, μόνιμοι θαμώνες της πλατείας, έπιναν καθημερινά εκεί τον καφέ τους, έτοιμοι να οργανώσουν "νέους αγωνες". Και αυτο ήταν το μεγάλο ερώτημα των κατοίκων: ποιοι είναι αυτοί που βρίσκονται υπεράνω ολων και ποια είναι τα αφεντικά τους;
Τόσα χρονια μετα, και τις ιδιες εύλογες αναπάντητες απορίες που είχε η επιχειρηματίας φωτισμένη και ξεχωριστή δασκάλα μου, δυστυχώς τις εχω και εγώ.

Γήπεδο στα Νέα Φιλαδέλφεια ._
                                                                                                        Μια κάτοικος 4ης γενιάς