Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023

Τι γυρεύει ένας ξένος στο Συμβούλιο της Περιφέρειας Αττικής...

του ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΓΚΑΙΤΛΙΧ*

Μου κάνει εντύπωση ότι αυτές τις μέρες, με αφορμή την υποψηφιότητά μου στις Περιφερειακές εκλογές, πολλοί άνθρωποι που δεν με γνωρίζουν από παλιά με ρωτούν για την ξενική καταγωγή μου. "Στέκονται" δηλαδή στο επώνυμό μου, στο γεγονός ότι είμαι ένας "ξένος". Τους απαντώ ότι, ναι, έχω γερμανική και ιρλανδική υπηκοότητα, είμαι όμως γεννημένος στην Ελλάδα, πήγα εδώ στο σχολείο και έκανα εδώ ένα μέρος των μετέπειτα σπουδών μου και, γενικά, έχω γεννηθεί και ζω εδώ τα περισσότερα χρόνια της ζωής μου. 

Αντιθέτως, όσοι με γνωρίζουν από παλιά, ούτε καν ασχολούνται με το θέμα της υπηκοότητάς μου. Εκείνοι επιλέγουν να εστιάσουν στα οικολογικά θέματα, με τα οποία ασχολούμαι εδώ και δεκαετίες, και συζητάμε για αυτά, άλλοτε διαφωνώντας κι άλλοτε συμφωνώντας. Συζητάμε για την ανακύκλωση, για τα αδέσποτα, για τα δέντρα και το πράσινο στην πόλη, για τον Ποδονίφτη, τον Κηφισό και γενικότερα για τα ρέματα εντός ή εκτός του αστικού ιστού. Για όλα αυτά που αποτελούν μέρος της πολιτικής ατζέντας της
 Οικολογικής Συμμαχίας, της παράταξης με την οποία κατέρχομαι ως υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος στις Περιφερειακές εκλογές. Για όλα αυτά που σπούδασα, για όλα αυτά με τα οποία ασχολούμαι ήδη από τα μαθητικά και φοιτητικά μου χρόνια, ως εθελοντής και ως στέλεχος περιβαλλοντικών οργανώσεων, ως μέλος κινηματικών δράσεων και ως συγγραφέας βιβλίων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. 

Διότι, εν τέλει, θεωρώ ότι το διακύβευμα των Περιφερειακών και των Δημοτικών εκλογών είναι όλα αυτά που αποκαλούμε "ποιότητα ζωής" στην πόλη: Η καθαριότητα, η βιώσιμη αστική κινητικότητα, η σωστή διαχείριση των χώρων πρασίνου, τα ρέματα και οι άλλοι ελεύθεροι χώροι, τα διατηρητέα κτίρια κλπ. 
 
Γιατί λοιπόν αποφάσισα να κατέβω φέτος, για πρώτη φορά στη ζωή μου, στην πολιτική ως υποψήφιος στις Περιφερειακές εκλογές; Διότι, μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με τα περιβαλλοντικά θέματα, δεν θυμάμαι άλλη εποχή που το περιβάλλον και ο πολιτισμός να απειλούνται περισσότερο. Δεν θυμάμαι άλλη εποχή που να έχει οπισθοχωρήσει τόσο πολύ η προστασία της φυσικής και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. 

Προσωπικά, ελπίζω και εύχομαι, στις εκλογές αυτές (όπως και σε όλες τις εκλογές άλλωστε), το κριτήριο να είναι τα πεπραγμένα και τα ποιοτικά γνωρίσματα τού κάθε υποψηφίου. Όχι οι εξαγγελίες ή οι εξαγγελόμενες προθέσεις. Ούτε το αν κάποιος είναι "επώνυμος" (απαίσιος και ανούσιος τίτλος) ή μόνο και μόνο επειδή απλώς εκπροσωπεί το καινούργιο ή τις "μειοψηφίες" (εντός ή και εκτός εισαγωγικών). Αυτό δεν πρέπει να αρκεί και, εμένα, δεν μου αρκεί. 

Γι' αυτό και προτιμώ όσοι με ψηφίσουν να το κάνουν κρίνοντας από την πορεία μου κι απ' όσα έχω κάνει ως ενεργός πολίτης αυτού του τόπου, άσχετα από το αν τυχαίνει να είμαι "ξένος". Θεωρώ ότι η ουσία της υποψηφιότητάς μου είναι όλα αυτά που έκανα (και θα συνεχίσω να κάνω, ανεξαρτήτως του αποτελέσματος των επικείμενων εκλογών), όλα αυτά για τα οποία αγωνίζομαι. 

Τι γυρεύει λοιπόν ένας ξένος σαν κι εμένα στην Περιφέρεια Αττικής; Ό,τι και όλοι οι άλλοι συνυποψήφιοι και συνοδοιπόροι μου στην Οικολογική Συμμαχία:
Την παρουσία μιας λογικής και οικολογικής φωνής μέσα στην Περιφέρεια Αττικής, κόντρα στην στρεβλή και μη-βιώσιμη ανάπτυξη. Μιας φωνής για τη Φύση και τον Άνθρωπο, μιας φωνής υπέρ της ουσιαστικής ποιότητας ζωής στην Αττική!
         

* Ο ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΓΚΑΙΤΛΙΧ (MARTIN GAETHLICH) είναι περιβαλλοντολόγος, υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος με την παράταξη "Οικολογική Συμμαχία". Έχει μακρά πορεία στις περιβαλλοντικές οργανώσεις και συλλογικότητες. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου Ροή - Πολίτες Υπέρ των Ρεμάτων και στέλεχος της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας. Επίσης συμμετείχε στην Κίνηση για την Προστασία των Νησίδων και έχει διατελέσει μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού "Νέα Οικολογία". Έχει γράψει πολλά άρθρα και βιβλία για το περιβάλλον, μεταξύ των οποίων και το βιβλίο «Ιχνηλατώντας τον Ποδονίφτη και το Άλσος στον Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.