της ΗΛΕΚΤΡΑΣ ΒΙΣΚΙΑΔΟΥΡΑΚΗ
Σε βαρέλι χωρίς πάτο έχει εξελιχθεί το κόστος του μεγάλου περιπάτου της Αθήνας, καθώς ξεκίνησε από τα 2 εκατ. ευρώ για σιδερένια παγκάκια, ζαρτινιέρες, ζαρτινιερο – παγκάκια και μπογιές που ρίχτηκαν στην άσφαλτο για να ξεβάψουν πριν την πρώτη βροχή. Προχθές, σε αυτό το ποσόν προστέθηκαν ακόμη 2,37 εκατ. ευρώ για την συνέχεια του μεγάλου περιπάτου με παρεμβάσεις στη λεωφόρο στην Βασιλίσσης Όλγας. Συνεπώς, το κόστος των αναπλάσεων της βιτρίνας της πόλης με τον μεγάλο περίπατο συμπεριλαμβανομένων των παρεμβάσεων για την ανάπλαση του εμπορικού τριγώνου ανεβαίνει στα 24,07 εκατ. ευρώ.
Η πρόσφατη παρέμβαση για τον μεγάλο περίπατο αφορά την λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας. Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία «η αλλαγή της διατομής του οδοστρώματος και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση των ηλεκτροκίνητων μέσων μαζικής μεταφοράς στα πλαίσια ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων», κόστους 2.370.720 ευρώ.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται «ένας ευρύς κοινόχρηστος χώρος που θα ενοποιεί τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο και θα ολοκληρώνει τον αρχαιολογικό περίπατο από τον Κεραμεικό ως το Παναθηναϊκό Στάδιο, καθώς η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού». Εν τω μεταξύ προβλέπονται ότι για ένα χρόνο θα ισχύουν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Λ. Βασιλίσσης Όλγας. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί εκατέρωθεν της κεντρικής νησίδας ένας χώρος αποκλειστικής χρήσης από τους πεζούς και τους ποδηλάτες επί της Βασιλίσσης Όλγας, εκατέρωθεν της κεντρικής νησίδας πλάτους 3,20 και 5.50 μέτρων, μεταξύ της Λεωφόρου Βασιλίσσης Αμαλίας και της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου. Επίσης, στη δεξιά πλευρά κάθε κατεύθυνσης διατηρείται διάδρομος για την κυκλοφορία των μηχανοκίνητων οχημάτων που προβλέπεται να κινούνται επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας.
Πρακτικά, μικραίνουν οι λωρίδες για την διέλευση ΙΧ και επιτρέπεται μόνον η διέλευση των μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων που θα διέρχονται για να εξυπηρετήσουν τους αθλούμενους στο κέντρο αντισφαίρισης, τους αναπήρους, όπως και τα οχήματα τροφοδοσίας των ξενοδοχείων και των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Μετατρέποντας την πρωτεύουσα σε τουριστική βιτρίνα
Κριτική στις μεθοδεύσεις του δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη να συνεχίσει τον σχεδιασμό του μεγάλου περιπάτου, αλλάζοντάς του ονομασία για να μετατρέψει την πρωτεύουσα με «τουριστική βιτρίνα» άσκησε η πλειονότητα της αντιπολίτευσης κατά την τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
«Είπαμε ‘ναι’ στην ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων, αλλά δεν έχουν επιλυθεί τα συγκοινωνιακά προβλήματα της σύνδεσης εντός πόλης όπως των κατοίκων της Πλάκας με τους κατοίκους του Παγκρατίου», υπογράμμισε ο Ρήγας Αξελός (Ανοιχτή Πόλη), κάνοντας λόγο για «υπέρογκο κόστος» σε ένα σχέδιο που δεν είναι λειτουργικό.
«Επειδή έχει ‘καεί’ ο Μεγάλος Περίπατος, τον φέρνετε στο δημοτικό συμβούλιο κομμάτι – κομμάτι, που υπηρετεί μόνο την τουριστική Αθήνα, αλλά όχι τους κατοίκους», τόνισε ο Νίκος Σοφιανός (Λαϊκή Συσπείρωση). «Δεν υπάρχει κανένα άλλο όφελος για τον μεγάλο περίπατο για τους κατοίκους, παρά μόνον για τον τουρισμό, μετατρέποντας την Αθήνα σε τουριστική βιτρίνα», είπε ο Πέτρος Κωνσταντίνου (Ανταρσία).
Πηγή : https://www.ilektrav.gr/perivalon/evro-roufichtra-o-megalos-peripatos-tis-athinas/www.ilektrav.gr