Δευτέρα 7 Αυγούστου 2023

Αντί να «ξεφράξουν» τον υπόγειο Κηφισό, ετοιμάζονται να τσιμεντώσουν το φυσικό τμήμα

Η εξερεύνηση που πραγματοποίησε η ομάδα της «Γεωμυθικής» στο υπογειοποιημένο τμήμα του ποταμού Κηφισού, έβγαλε μια μεγάλη είδηση. Στο ύψος των ΚΤΕΛ μεγάλοι όγκοι μπάζων και σκουπιδιών, έχουν «φράξει» μεγάλο μέρος της διατομής του υπόγειου ποταμού, ενώ ο πυθμένας έχει καταστραφεί και έχει σχηματιστεί μια λίμνη. 

Αναλυτικά το εγχείρημα της εξερεύνησης περιγράφεται σε ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», το οποίο υπογράφει ο δημοσιογράφος Γιώργος Λιάλιος: Τα μυστικά της υπόγειας κοίτης του Κηφισού



Τα 7 χιλιόμετρα υπόγειας κοίτης του ποταμού, από την Νέα Χαλκηδόνα, όπου συμβάλλουν ο Ποδονίφτης και ο Κηφισός, μέχρι το ύψος της οδού Αγίας Άννης, στον Αγ. Ι. Ρέντη, όπου αποκαλύπτεται, έχουν κλείσει «ερμητικά» στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν κατασκευάστηκε η λεωφόρος Κηφισού στη σημερινή μορφή της. Και όπως φαίνεται, από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί κανένας έλεγχος.

Να σημειωθεί ότι στο υπόγειο τμήμα των 7 χιλιομέτρων δεν έχει προβλεφθεί καμιά είσοδος ή άλλη πρόσβαση, γεγονός που κάνει δύσκολη έως αδύνατη τη συντήρησή του. Οπότε οι τυχόν καταστροφές στα τοιχώματα του ποταμού και οι όποιοι κίνδυνοι για την στατικότητα όλου του έργου είναι ένας άγνωστος Χ. 

Το Υπουργείο Υποδομών, στο οποίο απευθύνθηκε η εφημερίδα, δεν έδωσε καμιά απάντηση. Είναι το ίδιο Υπουργείο, το οποίο έχει καταρτίσει μελέτη για τη διευθέτηση του Κηφισού στο ανάντη τμήμα, από πριν την υπογειοποίηση έως και μετά τον Κόκκινο Μύλο. Η μελέτη αυτή προβλέπει και την καταστροφή της φυσικής κοίτης που υπάρχει στην περιοχή.

Είναι ενδεικτικό ότι στη Μελέτη αυτή για την διευθέτηση του Κηφισού τονίζεται ως στοιχείο η περιορισμένη παροχετευτικότητα του υπόγειου τμήματος και γι αυτό το λόγο προτείνεται να γίνει διάνοιξη της κοίτης σε όλο το μήκος από το Κάτω Κουκλάκι έως τον Κόκκινο Μύλο. Δηλαδή, τσιμέντωσαν και έχωσαν σε κλειστό αγωγό το ποτάμι πριν 20 και πλέον χρόνια και αντί να εξετάσουν τι γίνεται σε αυτό το τμήμα, αναθέτουν μελέτες και για άλλα τσιμεντώματα. Το έργο το οποίο έχουν σχεδιάσει, προβλέπει καθαίρεση όλων των γεφυρών από το Κάτω Κουκλάκι μέχρι τον Κόκκινο Μύλο, επανασχεδίαση της κοίτης με διεύρυνσή της και όλα αυτά στο όνομα της αντιπλημμυρικής προστασίας της Αττικής. Και, όπως αποδεικνύεται, χωρίς να έχουν καν μελετήσει τις πραγματικές συνθήκες διέλευσης των υδάτων κάτω από την εθνική οδό. 

Κανονικά, τα ευρήματα της ομάδας των ερευνητών θα έπρεπε να χτυπήσουν «καμπανάκι» σε όλες τις υπηρεσίες, αλλά και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Κανένα έργο δεν πρέπει να προχωρήσει, αν δεν γίνει μια ολοκληρωμένη μελέτη όλου του Κηφισού από τις πηγές του μέχρι την εκβολή. 

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά η προχειρότητα με την οποία αποφασίζονται τέτοια μεγάλα έργα, αλλά και οι τεράστιες ευθύνες των πολιτικών και των αιρετών.Το Περιφερειακό Συμβούλιο έχει εγκρίνει με μεγάλη πλειοψηφία (ψήφισαν υπέρ οι παρατάξεις Πατούλη, Δούρου και Σγουρού) τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο Διευθέτησης του Κηφισού. Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας έχει λάβει ομόφωνα απόφαση να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του έργου, αλλά έκτοτε δεν έχει κάνει καμιά ενέργεια. Οι υπόλοιποι Δήμοι (Αγ. Αναργύρων - Καματερού, Αχαρνών και Μεταμόρφωσης) στην επικράτεια των οποίων σχεδιάζεται το έργο δεν έχουν λάβει καμιά απόφαση. 

Μπορείτε να δείτε σχετικό βίντεο από την εξερεύνηση που πραγματοποίησε η ομάδα της «Γεωμυθικής» 

Διαβάστε επίσης:

SOS για το τελευταίο φυσικό τμήμα του Κηφισού στον Κόκκινο Μύλο




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.