«Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντες» έλεγε το αρχαίο ρητό, αλλά η δημοτική αρχή δεν φαίνεται να το έλαβε υπόψη της. Μιλάμε για το θέμα που ανέδειξε ο ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ με το άρθρο που ανάρτησε στις 2/3: Ποιος έδωσε άδεια να καταστραφεί το αλσύλλιο της Πίνδου; Μπορεί μια ιδιωτική εταιρεία να κάνει... δωρεά κοπή δένδρων;
Πράγματι, αν κάποιος διαβάσει τα πρακτικά της συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής στις 23 Φεβρουαρίου θα αντιληφθεί ότι πολλές φορές τα... δώρα κρύβουν εκπλήξεις. Μιλάμε για το 2ο εκτός ημερήσιας διάταξης θέμα το οποίο συζητήθηκε και αφορούσε την «Αποδοχή δωρεάς κοπής δένδρων σε αλσύλλιο παρά την οδό Πίνδου - Ν.Φ. από την εταιρεία ΓΕΩΦΩΣ ΑΤΕΒΕ».
Σύμφωνα με όσα ανέφερε εισηγητικά ο δήμαρχος πρόκειται για την κοπή ενός ακαθόριστου αριθμού δένδρων (10 ή 11 ανέφερε ο δήμαρχος) στην κατάληξη του αγωγού Σ 7, του συλλεκτήρα που θα αποτελέσει το αντιπλημμυρικό έργο της οδού Σκρα. Το θέμα ζήτησε η Περιφέρεια «κατεπειγόντως».
Είναι όμως έτσι;
Κατ' αρχάς γιατί «κατεπειγόντως»; Το έργο σερνόταν επί τρία (3) ολόκληρα χρόνια. Η περιφερειακή διοίκηση Πατούλη, την οποία διαδέχθηκε ο Ν. Χαρδαλιάς, είχε στα χέρια της μελέτες και τεχνικές εκθέσεις εδώ και μήνες. Η κοπή των δένδρων αναφερόταν σε έγγραφα εδώ και μήνες.
Όπως διαβάζουμε ήδη από τις 19/7/2023 η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου μας, επί διοίκησης Βούρου, είχε συζητήσει και εγκρίνει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του αντιπλημμυρικού έργου, όπου αναφερόταν ρητά η κοπή δέκα (10) πεύκων και έξι (6) κυπαρισσιών, για την οποία μάλιστα ανέμεναν έγκριση της Διεύθυνσης Δασών Αθηνών.
Άρα η πρόθεση κοπής δένδρων ήταν γνωστή στους σχεδιαστές του έργου εδώ και μήνες και δεν είναι κάτι που προέκυψε τώρα ξαφνικά. Όπως οι διοικήσεις Βούρου και Πατούλη επέδειξαν απίστευτη ολιγωρία για ένα υπερώριμο έργο που έχει ανάγκη η πόλη μας, έτσι κράτησαν... ως μυστικό την αποψίλωση του αλσυλλίου στην Πίνδου.
Ας δούμε όμως και το ίδιο το έργο. Είναι απλά η κοπή δένδρων στην απόληξη του αγωγού; Όχι βέβαια. Όπως γράψαμε ήδη, στην απόφαση της Τροχαίας αναφέρεται η «διάνοιξη βοηθητικής οδού εντός παρακείμενου αλσυλλίου» συνολικού μήκους «μεταξύ 50 και 60 μ.», όπου «θα κινούνται αποκλειστικά μέσα μαζικής μεταφοράς και οχήματα εργοταξίου».
Δηλαδή, η κοπή των δένδρων γίνεται για να φτιαχτεί ένα προσωρινό οδικό έργο και όχι η κατάληξη του αγωγού. Άλλωστε όπως θα δείτε στην φωτογραφία παρακάτω, υπάρχει ήδη κατάληξη του υπάρχοντος αγωγού, η οποία πιθανώς θα διευρυνθεί.
Και τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι σοβαρά:
- θα φτιάξουν μια παρακαμπτήριο μήκους 50-60 μ., όπου θα κινούνται λεωφορεία και τρόλεϊ και εργοταξιακά οχήματα, δηλαδή βαρέα οχήματα, σε ένα χώρο που ουσιαστικά είναι το πρανές του ποταμού Κηφισού;
- έχουν μελετήσει την ανθεκτικότητα του πρανούς;
- έχουν μελετήσει τι σημαίνει η ταπείνωση του υπάρχοντος αλσυλλίου στο ύψος του δρόμου;
- ποιες είναι οι ενστάσεις που είχε διατυπώσει η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, όπως αναφέρεται στην προαναφερόμενη απόφαση της ΕΠΖ;
«Μας έχει βάλει στο μάτι η Περιφέρεια...»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.